Τεχνολογική Καινοτομία και Επιχειρηματικότητα
Περίγραμμα Μαθήματος
Κωδικός Μαθήματος: | Θ07 |
Εξάμηνο: | 9ο |
Μονάδες ECTS: | 5 |
Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας: | 4 |
Σελίδα Μαθήματος: | https://eclass.duth.gr/courses/TME240/ |
Διδάσκοντες: | ΚΟΥΛΟΥΡΙΩΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ |
Περιγραφή Μαθήματος
Εισαγωγή και ανάλυση των εννοιών της επιχειρηματικότητας, της τεχνολογίας και της καινοτομίας. Οικονομία, ανταγωνιστικότητα και καινοτομία. Είδη, περιεχόμενο, φύση, διαδικασίες, προέλευση και τυπολογία καινοτομίας και επιχειρηματικότητας. Ανάλυση παραδειγμάτων. Διαστάσεις και άξονες καινοτομίας. Δείκτες και συστήματα μέτρησης – αποτίμησης καινοτομίας. Τεχνολογική επιχειρηματικότητα, αναγνώριση επιχειρηματικών ευκαιριών και κατάρτιση επιχειρησιακών σχεδίων και οικονομικοτεχνικών μελετών. Πνευματικά δικαιώματα και Βιομηχανική Ιδιοκτησία. Διοίκηση καινοτομίας και γνώσης, οργανωσιακή μάθηση και διαρκής καινοτομικότητα – δημιουργικότητα. Τεχνολογική πρόβλεψη και μοντέλα διάχυσης νέων τεχνολογιών, καινοτομιών και προϊόντων. Το ελληνικό σύστημα καινοτομίας και η διεθνής κατάσταση και εμπειρία. Περιπτωσιολογικές μελέτες.
Σκοπός του μαθήματος
Με το πέρας του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση να :
- αντιλαμβάνονται και να διακρίνουν το περιεχόμενο και τις βασικέςέννοιες, αρχές, λειτουργίες και διαδικασίες της επιχειρηματικότητας (entrepreneurship), της τεχνολογίας (technology), της έρευνας και ανάπτυξης (R&D), της επιστήμης (science) και της καινοτομίας (innovation)
- να γνωρίζουν τους μηχανισμούς, τις πτυχές και τα φαινόμενα εμφάνισης και ανάπτυξης της δημιουργικότητας, της γνώσης, της ανακάλυψης και της εφεύρεσης και πως αυτά οδηγούνταιμέσω της καινοτομίας στην επιχειρηματικότητακαι στο οικονομικό/κοινωνικό σύστημα
- να γνωρίζουν και να διακρίνουν τα είδη της καινοτομίας με βάση τα διάφορα κριτήρια ταξινόμησης της (φύση, πηγή, διαδικασία, κ.λ.π.)
- να κατανοούν τη λειτουργία του συστήματος R&D, καθώς και εξοικείωση με τις διαδικασίες κατοχύρωσης ευρεσιτεχνιών και το ευρύτερο σύστημα βιομηχανικής – διανοητικής ιδιοκτησίας.
- να κατανοούντην λειτουργία των επιχειρήσεων στις διεθνοποιημένες αγορές καθώς και της επίδρασης της καινοτομίας σε αυτήν, μέσω της σχεδίασης προϊόντων και υπηρεσιών, των προηγμένων συστημάτων παραγωγής και εφοδιαστικής, του μάρκετινγκ, της τεχνολογικής μόχλευσης, της προστιθέμενης αξίας και της ικανοποίησης του πελάτη.
- Εξοικείωση με τους βασικούς μηχανισμούς και παράγοντες της τεχνολογικής πρόβλεψης, μοντέλα διάχυσης και αποδοχής νέων τεχνολογιών και προϊόντων – ανάπτυξη ικανοτήτων εφαρμογής μοντέλων διασποράς και μεταφοράς τεχνογνωσίας και καινοτομιών,
- να γνωρίζουν τους τρόπους και τις διαδικασίες αξιολόγησης της καινοτομίας – καινοτομικών συστημάτων είτε σε επίπεδο προϊόντος/υπηρεσίας, επιχείρησης ή/και κλάδου
- να είναι σε θέση να συμμετάσχουν στην ανάπτυξη νέων επιχειρηματικών εγχειρημάτων καθώς στην εκπόνηση οικονομικό-τεχνικών μελετών και επιχειρηματικών σχεδίων