Σχεδιασμός Προϊόντων


Περίγραμμα Μαθήματος

Κωδικός Μαθήματος:Θ02
Εξάμηνο:3ο
Μονάδες ECTS:5
Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας:4
Σελίδα Μαθήματος:https://eclass.duth.gr/courses/TME237/
Διδάσκοντες:ΠΑΠΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ ΣΩΤΗΡΙΟΣ

Περιγραφή Μαθήματος

Το μάθημα είναι μία εισαγωγή στη σχεδιαστική σκέψη (design thinking) και στις πρακτικές που ακολουθούν οι σχεδιαστές προϊόντων (φυσικών καταναλωτικών προϊόντων αλλά και αντικειμένων/επαγγελματικού εξοπλισμού της πληροφορικής) για να σχεδιάσουν προϊόντα τα οποία ανταποκρίνονται στο lifestyle και στις ανάγκες των καταναλωτών/χρηστών. Σκοπός του μαθήματος είναι να εξοικειώσει τον φοιτητή με τη σχεδιαστική σκέψη και τις πρακτικές που ακολουθούν οι σχεδιαστές προϊόντων ώστε να μπορεί να συμμετάσχει ο ίδιος σε έργα σχεδιασμού και ανάπτυξης προϊόντων, είτε εκπροσωπώντας τον κατασκευαστή ως διευθυντικό στέλεχος ή μηχανικός, είτε αναλαμβάνοντας σταδιακά έναν μεγαλύτερο και διακριτό ρόλο.
Στα πλαίσια του μαθήματος μελετώνται βασικά ο επαναληπτικός σχεδιαστικός κύκλος που περιλαμβάνει (επαναληπτικά) την κατανόηση του περιβάλλοντος χρήσης του προϊόντος και τις ανάγκες των χρηστών, την ανάπτυξη σχεδιαστικών λύσεων που ανταποκρίνονται στην χρήσης του προϊόντος και στις ανάγκες των χρηστών, και στην πρωτοτυποποίηση και δοκιμή των σχεδιαστικών λύσεων για την αξιολόγηση των λύσεων αυτών και το πέρασμα στον επόμενο σχεδιαστικό κύκλο. Οι δραστηριότητες αυτές διδάσκονται μέσω πρακτικών, hand-on σχεδιαστικών ασκήσεων. Αποτέλεσμα-στόχος του μαθήματος είναι η εξοικείωση του φοιτητή με την πρακτική του σχεδιασμού και της ανάπτυξης προϊόντων.


Σκοπός του μαθήματος

• Η κατανόηση της διαδικασίας σχεδιασμού ενός προϊόντος, από ιδέα για ένα προϊόν έως το πέρασμα στην παραγωγή.
• Η εξοικείωση με τον τρόπο εργασίας των σχεδιαστών προϊόντων (σχεδιαστική σκέψη/design thinking).
• Η κατανόηση του ρόλου συντελεστών και stakeholders άλλων από τους βασικούς σχεδιαστές ενός προϊόντος, είτε είναι προμηθευτές, διανομείς, πωλητές, χρήστες, επαγγελματίες που θα διαχειριστούν θέματα πνευματικής ιδιοκτησίας, νομοθεσίας, επισκευών και τελικά απόσυρσης/ανακύκλωσης του προϊόντος.
• Η ανάπτυξη της δημιουργικότητας και της δημιουργικής αυτοπεποίθησης.

Μετάβαση στο περιεχόμενο